Pages

Thursday, April 21, 2011

doa Bunga pada Yang Maha Esa


Ya Allah ya Tuhanku,
ampunkanlah sgala dosa2ku... ampunkanlah sgala dosa ibubapaku... ampunkanlah sgala dosa adik-bradikku, ahli keluargaku dan ampunkanlah segala dosa muslimin dan muslimat....

Ya Allah ya Tuhanku,
jadikanlah aku seorang pelajar pintar soleh yang cemerlang, gemilang dan terbilang...
jadikanlah aku seorang hamba y taat pada printahMu....
jadikanlah aku seorg anak y solehah....
Kau istiqamahkanlah aku dlm beribadah kepadaMu....
Kau jauhknlah aku dr segala hasutan syaitan...
Kau kuatkatkanlah iman ku agar aku tidak mudah lalai dan terpengaruh dengan bisikan syaitan...

Ya Allah ya Tuhanku,
disaat ini, ku pohon padamu ya Allah....
Kau berikanlah aku kejayaan di dunia dan di akhirat...
Kau berikanlah aku kejayaan dalam peperiksaan yang bakal aku tempuh ini ya Allah...
Kau berikanlah aku keupayaan untuk menjawab semua soalan dengan tepat dan betul ya Allah...
Kau permudahkanlah aku dlm menjawab semua soalan ya Allah...

hanya padaMu aku memohon segalanya....
aku sedar diri ini tidak layak mengecapi nikmatMu ya Allah....
sesungguhnya diri ini terlalu banyak dosa yang ditanggung...
namun, aku mohon Kau ampunkanlah segala dosaku....
berilah kejayaan kepadaku demi kedua ibubapaku ya Allah....
sesungguhnya aku tidak mahu melihat mereka bersedih....
berilah mereka kegembiraan dan senyuman dengan kejayaanku ya Allah...

hanya padaMu ku memohon segalanya...
amin ya rabbal alamin....

2 comments:

faten edura... said...

amin.. :)
semoga kte sama2 success dlm exam..

Bunga said...

edu: amin..... mudah2an..... mari jadi org berjayer.... ngeeeee.....

Post a Comment